Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Festiwal
  • Spektakle
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • O Teatrze
  • Festiwal
  • Repertuar
  • Aktualności
  • Zespół
  • O Teatrze
  • Kontakt

NEWSLETTER


ORGANIZATORZY
Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
MECENAS TEATRU
Logo - Ziaja
PATRONAT MEDIALNY
Logo - RMF CLASSIC
Logo - trojmiasto.pl
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontaktO teatrzePolityka prywatnościProjekty
Teatr OnlineSpektakle archiwalneWydarzenia archiwalneWynajemHistoriaKomunikacjaRegulaminFAQ
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

MURZYN WARSZAWSKI - po premierze

MURZYN WARSZAWSKI - po premierze

W miniony piątek na Scenie Kameralnej i w sobotę na Scenie Letniej odbyła się premiera MURZYNA WARSZAWSKIEGO Antoniego Słonimskiego w reżyserii Adama Orzechowskiego. Z przyjemnością informujemy, że spektakl spotkał się ze znakomitym przyjęciem publiczności i części krytyki teatralnej.

„MURZYN WARSZAWSKI w inscenizacji Adama Orzechowskiego jest bowiem właśnie komedią w Gogolowskim duchu. Krzywym zwierciadłem podstawionym nam pod nos, bo wypunktowane przez Słonimskiego narodowe przywary Polaków niestety nie odeszły w zapomnienie."

Jacek Wakar, Dziennik Gazeta Prawna

„MURZYNA WARSZAWSKIEGO - najnowszą premierę w Teatrze Wybrzeże - nie sposób zamknąć w ramach wakacyjnej rozrywki. To coś więcej niż tylko zreanimowana po latach zapomnienia komedia Antoniego Słonimskiego.[...] W ostatniej scenie Tyrański w przejmujący sposób unaocznił dramat człowieka, który zmarnował życie na udawaniu kogoś, kim nigdy nie był."

Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza

„Adam Orzechowski nie pierwszy raz w swojej karierze wystawiając sztukę sprzed wielu dziesięcioleci, pchnął ja z obszaru realistycznej komedii w czystą groteskę [...] Żarty odjeżdżały w stronę absurdu. Z postaci, nazwijmy to, rodzajowych został tylko subiekt Perlman, jak trzeba w kamizelce, z brodą, pejsami, choć na szczęście bez żadnej padebaski. Ale to jemu przypadły w udziale najostrzejsze sformułowania, których reżyser, za co mu chwała, z tekstu nie wyciął. O tym, że Żydom przydatny jest antysemityzm, bo ich budzi z narodowej megalomanii, o tym, że Polacy zżydzieli a Żydzi robią się utracjuszami i jeszcze parę. [...] W amfiteatrze jest siedemset miejsc, ale ludzie zajęli też wszystkie przejścia między ławkami i miejsca stojące: do tysiąca frekwencja dobijała na pewno. Ponad wszelką wątpliwość Słonimski dla tak masowej widowni nigdy nie był grany!"

Jacek Sieradzki, Dialog

Opublikowano: 20.07.2015

Galeria

Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy
Bez nazwy

Zobacz więcej

Trwają próby do NOSFERATU5.12.2025

Trwają próby do NOSFERATU

Zobaczcie jak przebiegają próby do spektaklu Nosferatu w reż. Mariusza Grzegorzka. Premiera już 12 grudnia na Dużej Scenie.

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem5.12.2025

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem

12 grudnia zapraszamy na premierę Nosferatu w reżyserii Mariusza Grzegorzka na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże. Z reżyserem rozmawia Monika Mioduszewska.

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota5.12.2025

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota

Jak dziś splatają się kultura, ekologia i technologia i co z tego może wyniknąć dla przyszłości teatru? Z RMF Classic w podcaście Teatralne Innowacje rozmawia Monika Mioduszewska.