Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Festiwal
  • Spektakle
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • O Teatrze
  • Festiwal
  • Repertuar
  • Aktualności
  • Zespół
  • O Teatrze
  • Kontakt

NEWSLETTER


ORGANIZATORZY
Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
MECENAS TEATRU
Logo - Ziaja
PATRONAT MEDIALNY
Logo - RMF CLASSIC
Logo - trojmiasto.pl
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontaktO teatrzePolityka prywatnościProjekty
Teatr OnlineSpektakle archiwalneWydarzenia archiwalneWynajemHistoriaKomunikacjaRegulaminFAQ
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

Ibsen w wersji wiernej

Ibsen w wersji wiernej

Drodzy widzowie, serdecznie zapraszamy do lektury fragmentów recenzji naszej najnowszej premiery - UPIORÓW Henrika Ibsena w reżyserii Olgi Grzelak. Zapraszamy również na kolejne prezentacje spektaklu, które odbędą się 30 kwietnia i 1 maja w Starej Aptece.

„Ibsenowskie UPIORY brzmią bardzo aktualnie. Są uniwersalną opowieścią o kłamstwie i hipokryzji, które niczym choroba toczą życie rodzinne i społeczne.”

Michał Centkowski, Newsweek

„Młoda i utalentowana reżyser Olga Grzelak z właściwą młodości brawurą i odwagą wzięła siekierkę i zręcznie obciosała UPIORY. [...] Jest w tym przedstawieniu wiele pauz, milczenia, czasami cisza na scenie aż krzyczy, czasami daje oddech między dramatycznymi, pełnymi emocji dialogami.”

Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki

„Aktorzy gdańskiego Teatru Wybrzeże stali przed ważną powinnością udźwignięcia swą kreacją konkretnego zadania. I trzeba przyznać, że każdy z nich na swój sposób, wedle własnego talentu aktorskiego, nadał swojej postaci określone rysy tak, by nie przyćmić znaczenia innych bohaterów Ibsenowskiego dzieła. Stąd też pewnego rodzaju zrównoważenie postaci dramatycznych i ich naturalna, niczym nieskrępowana gra.”

Edward Jakiel, portal Teatrologia

„Spektakl Teatru Wybrzeże wystawiony w Starej Aptece zaskakuje oprawą wizualną i bardzo solidnym psychologizmem postaci, z których każda ma jakąś historię. [...] Rzetelna reżyserska praca Olgi Grzelak objęła nie tylko samą inscenizację, ale też aktorów. W dramacie Ibsena każdy z nich jest „jakiś” i każdy dźwiga bagaż trudnych doświadczeń, które determinują ich obecne życie.”

Łukasz Rudziński, portal Trójmiasto.pl

„Ibsen w wersji wiernej, choć bardzo umiejętnie uwspółcześnionej. Grzelak z wyczuciem buduje długie, salonowe sceny dialogowe, w których jednak nawet na moment nie gubi napięcia. [...] Tworzy przejmujące, efektowne teatralne obrazy i tak prowadzi całą obsadę, by generowała ogromne emocje, skutecznie uciekając jednak od nadekspresji.”

Przemysław Gulda, cykl guldapoleca

„Historia odsłaniająca kolejne zakamarki z życia rodziny Irvinga opowiedziana jest niespiesznie, z długimi pauzami pozwalającymi wybrzmieć tej opowieści. Spektakl o niezawinionej karze i fatum determinującym ludzki los toczy się w atmosferze gęstej od napięć, niewykrzyczanych pretensji, nieujawnionej prawdy.”

Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza

„Takie UPIORY mogą przekonać młodego widza do Ibsena i dramatu z antycznymi konotacjami. Jest bowiem w tym spektaklu współczesność i nasze upiory, trafnie zdiagnozowane przez Olgę Grzelak.”

Alina Kietrys, AICT Polska

Opublikowano: 28.03.2022

Zobacz więcej

Trwają próby do NOSFERATU5.12.2025

Trwają próby do NOSFERATU

Zobaczcie jak przebiegają próby do spektaklu Nosferatu w reż. Mariusza Grzegorzka. Premiera już 12 grudnia na Dużej Scenie.

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem5.12.2025

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem

12 grudnia zapraszamy na premierę Nosferatu w reżyserii Mariusza Grzegorzka na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże. Z reżyserem rozmawia Monika Mioduszewska.

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota5.12.2025

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota

Jak dziś splatają się kultura, ekologia i technologia i co z tego może wyniknąć dla przyszłości teatru? Z RMF Classic w podcaście Teatralne Innowacje rozmawia Monika Mioduszewska.