Teatr Wybrzeże logo
Teatr Wybrzeże logo
  • Festiwal
  • Spektakle
  • Aktualności
  • Zespół
  • Kontakt
  • O Teatrze
  • Festiwal
  • Repertuar
  • Aktualności
  • Zespół
  • O Teatrze
  • Kontakt

NEWSLETTER


ORGANIZATORZY
Logo - Teatr Wybrzeże
Logo - Ministerstwo
Logo - Sopot
Logo - EU
Logo - Pruszcz Gdański
Logo - 20 lat Polski w UE
MECENAS TEATRU
Logo - Ziaja
PATRONAT MEDIALNY
Logo - RMF CLASSIC
Logo - trojmiasto.pl
BiletyDla mediówDostępnośćEdukacja InwestycjeKontaktO teatrzePolityka prywatnościProjekty
Teatr OnlineSpektakle archiwalneWydarzenia archiwalneWynajemHistoriaKomunikacjaRegulaminFAQ
Bilety online
Rezerwacje
facebook logo
twitter logo
instagram logo
Youtube logo
Teatr Wybrzeże ul. Św. Ducha 2, 80-834 Gdańsk, tel: 058 301 7021 NIP: 5830007614
© 2023 Teatr WybrzeżebipRealizacjaMapa strony

Dwunasta odsłona projektu Teatr przy Stole/Stół przy Wybrzeżu

Dwunasta odsłona projektu Teatr przy Stole/Stół przy Wybrzeżu

Dzisiaj o godzinie 18.30 w Dworku Sierakowskich w Sopocie odbędzie się dwunasta odsłona projektu Teatr przy Stole/Stół przy Wybrzeżu, którego drugi sezon poświęcony jest dramaturgii europejskiej.

Na spotkaniu odczytana zostanie sztuka gruzińskiej dramatopisarski Nino Haratischwili JESIEŃ PODDANYCH. W czytaniu wezmą udział aktorki Teatru Wybrzeże: Magdalena Boć, Małgorzata Brajner oraz Magdalena Gorzelańczyk. Opiekę reżyserską sprawować będzie Michał Kurkowski, natomiast oprawą merytoryczną wydarzenia zajmą się studenci filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. Wstęp wolny. Zapraszamy!

Kobieca perspektywa, kobiece bohaterki – to głównie definiuje pisarstwo Haratischwili. Odstępstwem od tej tendencji nie jest – głównymi i jedynymi postaciami sztuki pozostają trzy przedstawicielki płci żeńskiej: Rita – kucharka, Kaela – gosposia oraz Luci – pomocnica. Wszystkie kobiety pełnią funkcje służących w pewnej wytwornej rezydencji. Państwa domu jednak nie ma – służące zdają się nieustannie czekać na ich powrót. Życie bohaterek toczy się w kuchni. Rita, najstarsza służąca, codziennie troszczy się o to, by na ewentualne przybycie generała i jego żony świeże jedzenie było zawsze gotowe. Mięso staje się przedmiotem czynności wykonywanych przez kobiety, przedmiotem porównań oraz jednym wielkim równie mięsnym symbolem. Na tą mięsno-kobiecą fabułę dramatu już od pierwszej sceny nakłada się mocno wybrzmiewające słowo: uchodźca.

Nino Haratischwili (ur. 1983 r.) - pochodząca z Gruzji pisarka, reżyserka teatralna i dramatopisarka. Jako dwunastoletnia dziewczynka przybyła do Niemiec i zamieszkała z matką w Hamburgu. Po dwóch latach zdecydowała się na powrót do Tbilisi, gdzie założyła TEATR BZÓW – niemiecko-gruzińską szkolną grupę teatralną. W gruzińskiej akademii skończyła studia reżyserii filmowej i już z dyplomem powróciła do Hamburga, gdzie zaczęła studiować reżyserię teatralną. Szybko zaczęła pisać sztuki teatralne w języku niemieckim, czym zdobyła uznanie w kraju. Dwie z jej sześciu powieści, JUJA (2010) oraz MÓJ ŁAGODNY BLIŹNIAK (2013), ukazały się także w Polsce.

Opublikowano: 18.12.2017

Zobacz więcej

Trwają próby do NOSFERATU5.12.2025

Trwają próby do NOSFERATU

Zobaczcie jak przebiegają próby do spektaklu Nosferatu w reż. Mariusza Grzegorzka. Premiera już 12 grudnia na Dużej Scenie.

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem5.12.2025

Zło, które jest dobrem i dobro, które jest złem

12 grudnia zapraszamy na premierę Nosferatu w reżyserii Mariusza Grzegorzka na Dużej Scenie Teatru Wybrzeże. Z reżyserem rozmawia Monika Mioduszewska.

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota5.12.2025

Teatr, który rośnie. Ekologia, sztuka i wspólnota

Jak dziś splatają się kultura, ekologia i technologia i co z tego może wyniknąć dla przyszłości teatru? Z RMF Classic w podcaście Teatralne Innowacje rozmawia Monika Mioduszewska.